لوگوی وب سایت nahangpc.ir

طراحی تجربه کاربری

طراحی تجربه کاربری (User Experience) طراحی فرآیند است که تیم ها از آن برای ایجاد محصولاتی که تجربیات معنی دار و یکپارچه را به کاربران ارائه می دهند، استفاده می کنند. این شامل طراحی کل فرآیند به دست آوردن و ادغام محصول ، از جمله جنبه های نام تجاری ، طراحی ، کاربردپذیری (Usability) و عملکرد است.

طراحی_تجربه_کاربری

کاری که طراحان تجربه کاربری UX انجام می دهند فراتر از طراحی رابط کاربری UI است

“طراحی تجربه کاربر” اغلب با عباراتی مانند “طراحی رابط کاربری” و “کاربردپذیری” به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال ، در حالی که کاربرپذیری (Usability) و طراحی رابط کاربری (UI) از جنبه های مهم طراحی تجربه کاربری هستند ، آنها زیر مجموعه های تجربه کاربری هستند – طراحی تجربه کاربریمجموعه گسترده ای از موارد دیگر را نیز شامل می شود. یک طراح تجربه کاربری به کل فرآیند به دست آوردن و ادغام یک محصول ، از جمله جنبه های نام تجاری ، طراحی ، کاربردپذیری و عملکرد اشراف دارد . این داستانی است که قبل از اینکه دستگاه حتی در دست کاربر باشد شروع می شود.

“هیچ محصولی جزیره نیست. یک محصول بیشتر از محصول است. این یک تجربه منسجم و یکپارچه است. به تمام مراحل یک محصول یا خدمت فکر کنید – از اهداف اولیه تا بازتاب های نهایی ، از اولین استفاده برای کمک ، خدمت و نگهداری. کاری کنید که همه آنها یکپارچه با هم کار کنند. “

دن نورمن، مخترع تجربه کاربری

محصولاتی که تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می دهند (به عنوان مثال ، آیفون) نه تنها با توجه به مصرف یا استفاده از محصول بلکه با کل فرآیند به دست آوردن ، تملک و حتی عیب یابی آن طراحی می شوند. به همین ترتیب ، طراحان تجربه کاربری فقط در ایجاد محصولاتی قابل استفاده تمرکز نمی کنند. ما روی جنبه های دیگر تجربه کاربر مانند لذت ، کارایی و سرگرمی نیز تمرکز می کنیم. در نتیجه ، هیچ تعریف واحدی از یک تجربه کاربری خوب وجود ندارد. درعوض ، یک تجربه کاربری خوب تجربه ای است که نیازهای کاربر خاصی را در زمینه خاصی که وی از محصول استفاده می کند ، برآورده کند.

طراحان تجربه کاربری، "چرا، چه چیز، و چگونه" را مورد توجه قرار می دهند

به عنوان یک طراح تجربه کاربری، شما باید چرا ، چه چیز و چگونه را در استفاده از محصول مد نظر قرار دهید. “چرا”، انگیزه های کاربران برای پذیرش یک محصول را شامل می شود ، خواه مربوط به کاری باشد که می خواهند با آن انجام دهند یا به ارزش ها و دیدگاه هایی که کاربران با مالکیت و استفاده از محصول به دست می آورند، مرتبط می کند. “چه چیز” به کارهایی که مردم می توانند با یک محصول انجام دهند اشاره دارد. سرانجام ، “چطور” به طراحی قابلیت ها به روشی دسترس پذیر و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر مربوط می شود. طراحان تجربه کاربری پیش از تعیین “چه چیز” و “چگونه” به “چرا” می پردازند. در نهایت، “چگونه” برای ایجاد محصولی که کاربران بتوانند با آن تجارب معنی داری ایجاد کنند. در طراحی نرم افزار ، شما باید اطمینان حاصل کنید که متریال که در یک محصول استفاده می شود یک تجربه یکپارچه و روان را در پی خواهد داشت.

the-why-what-how-fo-ux-design
منبع تصویر: interaction-design

طراحی تجربه کاربری، کاربر محور است

از آنجا که طراحی تجربه کاربری کل سفر کاربر را شامل می شود ، این مبحث چند رشته ای است – طراحان تجربه کاربری از زمینه های مختلفی مانند طراحی بصری ، برنامه نویسی ، روانشناسی و طراحی تعامل می آیند. طراحی برای کاربران انسانی نیز به این معنی است که شما باید در زمینه دسترسی پذیری، محدودیت های جسمی بسیاری از کاربران بالقوه مانند خواندن متن کوچک ، را در نظر بگبرید. وظایف معمول یک طراح تجربه کاربری متفاوت است ، اما اغلب شامل تحقیقات کاربر ، ایجاد پرسونا ، طراحی وایرفریم و نمونه های اولیه تعاملی و همچنین آزمایش طرح ها است. این وظایف می تواند از یک سازمان به سازمان دیگر بسیار متفاوت باشد ، اما آنها همیشه از طراحان می خواهند که طرفدار کاربران باشند و نیازهای کاربران را در مرکز تمام تلاش های طراحی و توسعه قرار دهند. همچنین به همین دلیل است که اکثر طراحان تجربه کاربری به نوعی در فرآیند کاری، کاربر محور کار می کنند و تلاش خود را برای آگاهی بیشتر ادامه می دهند تا زمانی که همه مسائل مربوطه و نیازهای کاربر را به صورت بهینه برطرف کنند.

تصویر مربوط به مقاله طراحی تجربه کاربری

طراحی کاربر محور فرایندی تکرار شونده است که در آن شما درک درستی از کاربران و پیش زمینه آنها را به عنوان نقطه شروع طراحی و توسعه در نظر می گیرید.