آموزش بازاریابی یوتیوب برای مبتدیان

یوتیوب (YouTube)، دومین وب سایت پربازدید در جهان می باشد و فرصت بازاریابی بزرگی برای برندها ایجاد کرده است.

اما بازاریابی یوتیوب چگونه کار می کند و به عنوان یک کانال بازاریابی چقدر موثر است؟

در این مطلب، انواع مختلف ویدیوهایی که بهترین نتایج را تولید می کنند و نحوه استفاده از YouTube را خواهید آموخت.

بازاریابی یوتیوب چیست؟

بازاریابی یوتیوب فرآیند تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات از طریق محتوای ویدیویی در پلتفرم یوتیوب است.

این نوع بازاریابی شامل ایجاد ویدیوها برای افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب هدف و افزایش فروش و درآمد است.

کلید موفقیت در بازاریابی یوتیوب، ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا و جذاب است که برای مخاطبان هدف شما ایجاد شده و ارزش ارائه می دهد.

بینندگان یوتیوب می گویند محتوای خوب داستان خوبی را بیان می کند که این به علایق آنها مربوط می شود و دیدگاه ها یا روش های تفکر آنها را گسترش می دهد.

بازاریابی ارگانیک یوتیوب

10 نوع ویدیوی ارگانیک وجود دارد که برندها می توانند برای بازاریابی YouTube از آنها استفاده کنند:

  • ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی (مانند YouTube Shorts،Stories(ویدیو های کوتاه) و Community posts(پست‌های انجمن)).
  • فیلم‌های آموزشی و یا ویدیوهای توضیح‌دهنده. بعنوان مثال ساخت ویدیو درباره اینکه “چطور یک وبسایت طراحی کنم؟”
  • داستان های برند (مانند فیلم های کوتاه، سریال و یا مستند).
  • مصاحبه با اینفلوئنسرها و یا کارشناسان موضوع.
  • ویدئوهایی با رهبران شرکت.
  • تعریف داستان هایی در مورد سازمان شما در قالب یک ویدیو.
  • توصیف نظرات مشتریان و داستان های موفقیت آمیز سازمان یا خدمات شما.
  • نمایش محصولات یا خدمات شما به صورت واقعی.
  • فیلم های آموزشی خارجی و یا آموزش رسمی در مورد موضوعات.
  • پخش زنده ویدیوها (به عنوان مثال، YouTube Live و Premieres).

در هر دقیقه بیش از 500 ساعت محتوا در YouTube آپلود می شود، بنابراین یوتیوب فضای شلوغی است. به همین دلیل است که بازاریابی یوتیوب فقط آپلود یک ویدیو نیست.

اگر در حال ایجاد یک نام تجاری یا کانال جدید در YouTube هستید، می توانید با افزایش تعداد مشترکین خود به صورت ارگانیک، نتایج سریع تری با استراتژی پولی دریافت کنید.
چندین راه حل YouTube و Google Ads وجود دارد که از اهداف مختلف تجاری و اهداف بازاریابی پشتیبانی می کند، از افزایش آگاهی از نام تجاری گرفته تا ایجاد توجه.
در Google Ads، می‌توانید کمپین‌های ویدیویی متقاعدکننده‌ای با قالب‌های تبلیغات ویدیویی مختلف ایجاد کنید تا مشتریان را به روش‌های مختلف در YouTube و در سراسر سایت‌های شریک ویدیوی Google درگیر کنید.

برای استراتژی های تبلیغات پولی YouTube، سه رویکرد اصلی وجود دارد:

1-تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند:

تبلیغات باپر: به یاد ماندنی ترین پیام های برند خود را با تبلیغات سریع و غیرقابل رد شدن تا شش ثانیه برجسته کنید.
تبلیغات درون جریانی غیرقابل رد شدن: مطمئن شوید که مشتریان بالقوه داستان کامل را با یک آگهی غیرقابل رد شدن که قبل، حین یا بعد از ویدیوی آنها در YouTube و در بین وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که در شرکای ویدیویی Google اجرا می‌شوند پخش می‌شود، ببینند.
تبلیغات سرصفحه: با نمایش آگهی برند خود در بالای فید اصلی YouTube در صفحه‌های دسکتاپ، تلفن همراه و تلویزیون، در مدت زمان کوتاهی به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید.

2-تبلیغات برای افزایش علاقه و توجه:

تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن: با تبلیغاتی که به بینندگان اجازه می‌دهد بعد از پنج ثانیه از آگهی رد شوند و قبل، در حین یا بعد از پخش ویدیو اجرا شوند، با بودجه‌ای که ممکن است به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

3-تبلیغات برای تشویق مردم به خرید، اشتراک و اقدام

تبلیغات ویدیویی درون فید: از تصاویر برای دسترسی به افراد هنگام مرور فیدهای YouTube Home و تماشای بعدی، فید Discover و برگه های تبلیغات و اجتماعی در Gmail استفاده کنید.
کمپین‌های اکشن ویدیویی: با تبلیغات قابل رد شدن که قبل، در حین یا بعد از پخش ویدیو اجرا می‌شوند، تا حد امکان با بودجه خود به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بازاریابان چگونه می توانند از یوتیوب استفاده کنند؟

کسب و کارها و برندها می توانند از یوتیوب به طرق مختلف برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند.

از بین 10 نوع ویدیوی YouTube که می توانید تولید کنید (فهرست شده در بالا)، نظرسنجی موسسه بازاریابی محتوا نشان داد که 5 نوع از این ویدیوها بهترین نتایج بازاریابی محتوا را دارند.

1-فیلم های رسانه های اجتماعی
کمپین های برند ویدیویی رسانه های اجتماعی در یوتیوب یک ویژگی مشترک دارند: آنها ارزشی را برای مخاطبان خود فراهم می کنند. آنها همچنین یک قلاب احساسی دارند که افراد را به اشتراک گذاری تحریک می کند.

2-فیلم‌های آموزشی (How-To Videos)
بعنوان مثال سامسونگ هند از ویدیوهای «چگونگی» برای تبلیغ آخرین گلکسی A73 5G خود استفاده کرد، از جمله نحوه گرفتن اسکرین شات با «کشیدن کف دست» در گوشی هوشمند سامسونگ که 60 میلیون بازدید دارد. این ویدئوها نمایش عمیقی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌ها ارائه می‌دهند و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا ارزش این محصولات را درک کنند.

3-داستان های برند
بعنوان مثال بازی Clash of Clan’s Lost & Crown داستان اولین روز کار لری را روایت می‌کند که به همراه برادر بزرگش پیتر در یک شیفت آخر شب از تاج پادشاه سرخ محافظت می‌کنند.
این فیلم کوتاه 62.5 میلیون بازدید و 1.3 میلیون مشارکت داشته است.

4-نظرات مشتریان
برندها می‌توانند تجربیات و تجربیات مثبت مشتری را در ویدیوهای YouTube خود به نمایش بگذارند و به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان کمک کنند.

5-مصاحبه با اینفلوئنسرها
با مشارکت با اینفلوئنسرها یا کارشناسان موضوع، برندها می توانند از تخصص آنها بهره ببرند و به مخاطبان جدیدی دست یابند و ارتباط قوی با بازار هدف خود برقرار کنند.

مزایای بازاریابی یوتیوب چیست؟

بازاریابی یوتیوب می‌تواند به کسب‌وکارها در رشد نام تجاری خود و دستیابی به مخاطبان جدید در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو از روش های مختلف کمک کند.

رسیدن به یک مخاطب جهانی

یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه دارد که به سیستم وارد می شوند و آن را به بزرگترین پلتفرم ویدیوی اجتماعی جهان تبدیل می کند. و هر ماه، آنها بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب تماشا می کنند.
نسخه های محلی YouTube در بیش از 100 کشور در سراسر جهان به 80 زبان وجود دارد. این امر به برندها امکان می‌دهد تا با کمپین‌های محلی سفارشی‌شده، به مخاطبان جهانی عظیمی دست یابند.

به مشتریان بالقوه خود برسید

سایت YouTube رتبه دوم پربازدید ترین وبسایت جهان را دارد. این بدان معناست که سایت اشتراک‌گذاری ویدیو بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان است.
یوتیوب تقریباً به هر کسب و کاری در هر صنعتی امکان می‌دهد به مشتریان بالقوه در زمان و مکان جستجو، مرور یا تماشای محتوای ویدیویی دسترسی پیدا کند.

بخش هایی را که برای کسب و کار شما مهم هستند درگیر کنید

YouTube به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که فراتر از جمعیت‌شناسی رفته و بخش‌های وابسته (افرادی که علایق و عادت‌هایشان با آنچه کسب‌وکارشان ارائه می‌دهد مرتبط است) و بخش‌های درون بازار (افرادی که فعالانه در حال تحقیق یا برنامه‌ریزی برای خرید محصولات یا خدماتی مانند خودشان هستند) را هدف قرار دهند.

بنابراین، YouTube شما را به افرادی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما دارند، از افراد غذاخوری گرفته تا خریداران تجاری تجهیزات خدمات غذایی صنعتی برای آشپزخانه های تجاری در سراسر کشور، متصل می کند.

مشتریان را در هر مرحله از سفر درگیر کنید

ویدئوها نسبت به سایر اشکال محتوا، مانند متن یا تصویر، جذاب‌تر هستند.

داده های گوگل نشان می دهد که 90٪ از مردم در سراسر جهان می گویند برندها یا محصولات جدیدی را در YouTube کشف کرده اند.
برای تقویت آگاهی از برند و تبدیل سرنخ‌ها به مشتری، بسیاری از برندها از یک استراتژی بازاریابی یوتیوب کامل استفاده می‌کنند که چندین هدف را در بر می‌گیرد.

عملکرد کانال

می‌توانید از YouTube Analytics برای درک بهتر عملکرد ویدیو و کانال خود با معیارهای کلیدی مانند زمان تماشا، بازدیدها، پسندیدن‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات استفاده کنید.

می‌توانید از نظرسنجی‌های افزایش برند برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات ویدیویی خود با معیارهای کلیدی مانند یادآوری آگهی، آگاهی از برند و توجه استفاده کنید.

و می‌توانید از Google Analytics 4 (GA4) برای اندازه‌گیری تبدیل‌های مشاهده تعامل (EVC) از YouTube استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تمام مراحل مختلف سفر خریدار را اندازه گیری کنید.

بازاریابی یوتیوب چقدر موثر است؟

اثربخشی بازاریابی یوتیوب می تواند بسته به عوامل مختلفی مانند مخاطب هدف، ارتباط و کیفیت محتوا و اهداف بازاریابی متفاوت باشد.
با این حال، زمانی که بازاریابی یوتیوب به درستی اجرا شود، می‌تواند ابزار بسیار مؤثری برای برندها و مشاغل باشد.
همچنین به داشتن یک مدل دقیق از نحوه استفاده مردم از YouTube برای حرکت در سفر مشتری بر اساس شرایط خود کمک می کند تا بفهمید چگونه بازاریابی ویدیویی خود را موثرتر کنید.

ابزارهای بازاریابی یوتیوب

در اینجا برخی از بهترین ابزارها برای کمک به شما در بازاریابی YouTube آورده شده است:

ابزار تحقیق مخاطب
ابزارهایی مانند Find My Audience و SparkToro می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید با ارزش‌ترین مشتریان شما در YouTube چه کسانی هستند و با کدام کانال‌های YouTube، حساب‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، نشریات مطبوعاتی و پادکست‌ها ارتباط برقرار می‌کنند بنابراین تلاش‌های بازاریابی ویدیویی شما می‌تواند بهتر هدف‌گیری شود و بیشتر تاثیر گذار باشد.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
YouTube Analytics، Google Trends و YouTube Search Predictions تنها برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای YouTube هستند.
این موارد به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و کلمات کلیدی محبوب و موضوعات مرتبط با برند یا صنعت خود را شناسایی کنید، که به شما کمک می‌کند ویدیوهای YouTube خود را برای جستجو بهینه کنید.

نرم افزار ویرایش ویدئو
طبق آزمایشگاه Tubular، بارگذاری محتوای کوتاه در YouTube در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به سال 2021 به مقدار 135 درصد رشد داشته است.
برای همگام شدن با این روند، می توانید از نرم افزارهای ویرایش ویدیو مانند Adobe Premiere Pro و Apple’s Final Cut Pro یا iMovie برای ویرایش و بهبود ویدیوهای YouTube خود از جمله افزودن موسیقی، جلوه های صوتی و جلوه های ویژه استفاده کنید.

سازندگان تصاویر کوچکThumbnail) YouTube)
اگر حساب شما تأیید شده است، می توانید یک تصویر کوچک ویدیوی سفارشی را در YouTube اضافه کنید.
ابزارهایی مانند Canva، Placeit و Adobe Express می‌توانند به شما کمک کنند تا تصاویر کوچک خیره‌کننده YouTube را برای ویدیوهای خود ایجاد کنید که بازدیدها و مشترکین YouTube شما را بدون مهارت‌های طراحی یا نرم‌افزار طراحی گرافیک گران قیمت افزایش می‌دهد.

ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی
ویدیوهای خود را در YouTube برنامه ریزی و نظارت کنید و همچنین با ابزارهایی مانند Hootsuite، Sprout Social، Buffer یا Later به نظرات پاسخ دهید.
همچنین می‌توانید از آن‌ها برای انتشار ویدیوهای خود در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و ترافیک بیشتری را به کانال YouTube خود برگردانید.

فهرست راهنماهای YouTube
فهرست خدمات YouTube می‌تواند به سازندگان، هنرمندان، شرکت‌های رسانه‌ای و دیگر سازندگان محتوا در YouTube کمک کند تا ارائه‌دهندگان خدماتی را پیدا کنند تا به آنها در رشد کسب‌وکارشان کمک کنند.

تجزیه و تحلیل دیجیتال
اندازه‌گیری نتایج با YouTube Analytics شروع می‌شود، که به شما کمک می‌کند عملکرد ویدیو و کانال خود را با معیارها و گزارش‌های کلیدی در استودیوی YouTube درک کنید.
داده‌ها و گزارش‌های موجود در Google Ads و همچنین ابزارهای اندازه‌گیری افزایش Google’s lift را در بر می‌گیرد که به شما امکان می‌دهد به نتایج سریع و عملی برسید.

اگر در زمینه بازاریابی YouTube سوالی دارید می توانید با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا